Városlista
2025. június 6, péntek - Norbert

Hírek

2012. Május 21. 14:01, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Jelentősen visszaesett azokon a repülési útvonalakon a forgalom, amelyeken eddig a Malév repült, illetve a kétoldalú légügyi egyezmények értelmében itteni szolgáltatóként csak az egykori légitársaság repülhetett.

Ezek Unión kívüli célállomások. Ez az állapot egy ideig még változatlan marad, ugyanis az útvonalakat csak abban az esetben veheti át új légitársaság, ha a Malév engedélyeinek visszavonása jogerőssé válik - írja a Magyar Hírlap.

Bonyolítja a helyzetet, hogy az új jogosítványokat magyar légitársaság veheti át. Járatbővítésre ugyanakkor olyan formán is lehet számítani, hogy a fogadó ország légitársasága indít a jelenleginél több repülőgépet. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hatóságának illetékese azt közölte a lappal, a Malév helyét kitöltő társaságok új célállomásaikat vélhetően a következő menetrendi időszakban, azaz legkorábban októberben tudják majd meghirdetni. A hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elmúlt évtizedekben megkötött összes kétoldalú egyezményt felülvizsgálja.

A gyakorlatban viszont addig hatalmas űr tátong a magyar polgári légi közlekedésben, ami megmutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában is. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője azt mondta: a Malév februári leállása az EU-n kívüli célállomások esetében leginkább négy, jelentős forgalmú útvonalon éreztette hatását. Moszkvába, Kijevbe, Tel-Avivba és Isztambulba közlekedett a legtöbb utas Budapestről az EU-n kívüli célállomások esetében, és ezeken az útvonalakon a legnagyobb forgalmat a Malév bonyolította le. Mivel ezekben az esetekben nincs kijelölt magyar szolgáltató, csak a partner ország légitársasága maradt, amelyik vagy nem tud, vagy nem akar kapacitást bővíteni. A repülőtéri forgalomban ez úgy mutatkozik meg, hogy csökkent az utasszám – ha ez az állapot egy évig a jelenlegi szinten maradna, a négy város esetében kétszázezer utassal csökkenne a forgalom –, a jegyárak pedig a Malév leállása óta, mivel nincs verseny a légitársaságok között, harminc százalékkal emelkedtek. Ugyanakkor olyan útvonalakra, amelyeket eddig csak a Malév repült, nem „jelentkezett” más légitársaság.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 05. 07:56, csütörtök | Belföld

Kocsis Máté: nem szavaz nyár előtt az Országgyűlés az átláthatósági törvényről

Leveszik az átláthatósági törvényt a törvényalkotási bizottság csütörtöki napirendjéről, és nem szavaz róla az Országgyűlés nyár előtt - mondta Kocsis Máté, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője az Indexnek.

2025. Június 05. 07:55, csütörtök | Belföld

Hőség - Másodfokú hőségriasztás lépett életbe

Életbe lépett csütörtökön 0 órakor az országos tisztifőorvos által az ország egész területére kiadott másodfokú hőségriasztás, amely vasárnap éjfélig tart.

2025. Június 05. 07:53, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: nem kifelé tartunk a háborúból, hanem befelé

A háború egyelőre nem a béke irányába halad, sőt az elmúlt héten történtek csökkentik a valószínűségét a gyors békének - jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányülést követő Kormányin

2025. Június 04. 07:05, szerda | Belföld

Szijjártó Péter az elmúlt tíz év legjobb, nyugati politikussal folytatott tárgyalását folytatta le az amerikai külügyminiszter-helyett

A külügyminiszter arról számolt be kedd este a Facebookon, hogy az elmúlt tíz év legjobb, nyugati politikussal folytatott egyeztetését bonyolította le Christopher Landau amerikai külügyminiszter-helyettessel.