Hírek
2020. Október 16. 07:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti/Fotók: MTI/Mónus Márton
Országos kampány indult a halfogyasztás ösztönzésére
Országos kampány indult HalPéntek néven a rendszeres, legalább heti egyszeri halfogyasztás ösztönzésére.
Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón tudatta, hogy bár Magyarországon több mint 30 százalékkal nőtt a halfogyasztás 2013 óta, egy ember átlagosan 6,7 kilogramm halat fogyaszt évente, ami még mindig alacsony.
A halfogyasztás továbbra is szezonális jellegű: a magyarok leginkább Húsvét és karácsony előtt vásárolnak halat - fűzte hozzá.
A magyar fogyasztók a hal elutasításának okaként a magas árat, a szálkáktól való félelmet és a halak minőségével kapcsolatos kifogásokat jelölik meg. Ebből az következik, hogy a halfogyasztás növeléséhez a fogyasztói bizalom helyreállítása szükséges - mondta. Az államtitkár ismertette, hogy a halfogyasztás növeléséért többi között 27-ről 5 százalékra csökkentették a fogyasztási célú hal áfatartalmát, és nagy hangsúlyt fektetnek a célzott promóciókra is.
Az utóbbi években a nagy szupermarket láncoknak köszönhetően javult a haltermékek hozzáférhetősége is, és egyre több halas étterem, büfé van, de vannak területek, ahol továbbra is nehezen szerezhetők be a friss és a feldolgozott haltermékek - tette hozzá Zambó Péter.
Lévai Ferenc, a kampányt életre hívó Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője elmondta: a www.halpentek.hu honlapon receptek és egy térkép is található, amelyen azt jelölik, hol lehet a fogyasztó tartózkodási helyéhez legközelebb halat kapni.
A magyar hal biztonságos, a tavalyi EU-s kutatások eredménye szerint semmilyen szennyező anyag nem található bennük - hangsúlyozta.
Ondré Péter, az Agrármarketig Centrum ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a centrum két éve elindította a Kapj rá! nevű kampányt, amelynek részeként egy sorozatban a halak elkészítései módjait mutatják be, és kóstoltató roadshow-val népszerűsítik a halfogyasztást. Utóbbi keretében eddig 80 ezer falatot osztottak ki országszerte, a program a következő időszakban is folytatódik - közölte.
Egy közvélemény-kutatást ismertetve elmondta, hogy öt évvel ezelőtt 8,2 százalék volt a halat elutasítók aránya, 2020-ra ez 2,4 százalékra csökkent, valamint nőtt a belföldi édesvízi halak iránti igény is: a három legnépszerűbb hal között a ponty és a harcsa is szerepel.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.