Városlista
2026. június 11, csütörtök - Barnabás

Hírek

2011. December 24. 07:39, szombat | Belföld
Forrás: mno.hu/MTI

Így élhet néhány évvel tovább

Így élhet néhány évvel tovább

A mediterrán étrendet követő, sok zöldséget, gyümölcsöt és halat fogyasztó emberek két-három évvel tovább élnek az átlagosnál – idézte svéd kutatók tanulmányát a The Daily Telegraph című brit napilap.

A Göteborgi Egyetem kutatói több ezer, jelenleg a hetvenes éveiben járó ember egészségét követik nyomon immár több mint négy évtizede.

Az Age című szakfolyóiratban közzétett dolgozat megállapítása szerint 20 százalékkal növeli a hosszú élettartam esélyét, ha valaki tartósan mediterrán étrenden él. Ebben az étrendben sok a gyümölcs, a zöldség és a magvak, rendszeresen fogyaszt halat, aki követi, viszont csupán mérsékelten húsokat és tejtermékeket, az étkezésekhez egy-egy pohárka bor is engedélyezett.

Három tanulmányt végeztek a kutatók a témában, a svéd résztvevőkön kívül dánoknál is vizsgálták a mediterrán étrend hatását, sőt egy csak gyerekek bevonásával készült elemzést is készítettek. Gianluca Tognon kutatásvezető elmondta, hogy az étrend előnyei az ételek antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásában rejlenek. Mint Tognon hozzátette, az előnyös hatások már a gyerekeknél is észrevehetők.

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld

Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben

Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek

2026. Június 11. 11:00, csütörtök | Belföld

Magyar Péter: Sulyok Tamás nem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az üldözött civilek mellett

Sulyok Tamás egyszer sem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az orbáni hatalom által üldözött civilek és a jogállam mellett, de a saját pozíciója miatt minden nap külföldön panaszkodik