Városlista
2025. október 10, péntek - Gedeon

Hírek

2021. November 29. 10:01, hétfő | Belföld
Forrás: mti - fotók: MTI/Rosta Tibor

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.

A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.

Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni - hangsúlyozta a politikus.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos.

A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Október 09. 14:39, csütörtök | Belföld

Mikor költözhetünk majd az űrbe? És egyáltalán mi értelme volna?

- Indul a 6. MVM Future talk Amit látunk, elérhetjük - ez a hozzáállás mozgatja az űrkutatást is. Közel hetven éve dolgoznak a szakértők azon, hogy egy napon meghódíthassunk más bolygókat. Az asztronautika akár az emberiség fennmaradá

2025. Október 09. 07:40, csütörtök | Belföld

Mol: konstruktív megbeszélés folyt a kőolajszállító Janaf vezetőivel

2025. Október 09. 07:37, csütörtök | Belföld

Máltai szeretetszolgálat: 27 bérlakás létesül felzárkózó településeken Baranyában

Baranyában 27 bérlakás létesül a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Felzárkózó települések (Fete) programjának részeként - közölte a szervezet szerdán az MTI-vel.

2025. Október 08. 07:43, szerda | Belföld

Gál Kinga: az Európai Bizottságnak mennie kell!