Hírek
2017. Július 28. 15:00, péntek |
Életmód
Forrás: mti
A túl sok cukor fogyasztása depressziót okozhat a férfiaknál
A túl sok cukrozott üdítőital, sütemény és más édesség fogyasztása növeli a depresszió kockázatát férfiaknál - derítették ki brit kutatók, akik ugyanezt az összefüggést nők esetében nem tudták kimutatni.
A University College London kutatói az étrend részeként elfogyasztott cukor és a mentális egészség problémái közötti összefüggést kutatták ötezer férfi és kétezer nő körében.
Szoros összefüggést állapítottak meg a nagymértékű cukorfogyasztás és a depresszió között a férfiak körében. Azok a férfiak, akik napi több mint 67 gramm cukrot fogyasztottak, 23 százalékkal nagyobb eséllyel szenvedtek mentális rendellenességben, mint azok, akik beérték kevesebb mint 39,5 gramm cukorral.
A kutatók azt is megvizsgálták, vajon a férfiak azért fogyasztottak-e több édes ételt, mert depressziósok voltak, ám ilyen összefüggést nem találtak.
"A cukor nagymértékű fogyasztása többféleképpen hat az egészségre, de tanulmányunk kimutatta, hogy összefüggés lehet a cukorfogyasztás és a lelkiállapot rendellenességei között, különösen a férfiaknál" - idézte Anita Knüpelt, a UCL kutatóját a The Guardian című brit napilap.
"A kutatás azonban nem talált kapcsolatot a cukorbevitel és a lelkiállapot rendellenességei között nők esetében, azt nem tudni, hogy ez miért van így. Több kutatásra van szükség, nagyobb mintán kell tesztelni a cukor-depresszió közötti kapcsolatot" - tette hozzá.
A Scientific Report című folyóiratban közzétett tanulmány nem az első, amely utal erre az összefüggésre. Már legkevesebb három korábbi tanulmány jutott hasonló összefüggésre Knüpel szerint.
"Tanulmányunk eredménye a férfiak esetében "nagyon erős", de a nőknél nem. Ennek az lehet az oka, hogy kevesebb nőt vontunk be a kutatásba. De az étrendről készült országos felmérések szintén azt mutatják, hogy a férfiak több cukrot fogyasztanak, mint a nők" - magyarázta a brit kutató.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 17:00, csütörtök | Életmód
Folytatódik a Veszprémi Petőfi Színház öt éve indult átépítése
2026. Június 11. 10:00, csütörtök | Életmód
Emberen tesztelték a sejteket megfiatalító kezelést
Emberen tesztelték a Life Biosciences sejteket megfiatalító génterápiás kezelését - írja a nature.com.
2026. Június 11. 07:00, csütörtök | Életmód
Allianz: a rolleres károk legnagyobb részét bérelt elektromos járművekkel okozzák
A rolleres károk csaknem kilencven százalékát bérelt eszközökkel okozzák, ezért is sürgető a szabályozás - derül ki az Allianz Hungária biztosító szerdán közzétett elemzéséből.
2026. Június 10. 12:00, szerda | Életmód
Már 2025/2026-os tanévben sem alkalmaznák a pedagógusok teljesítményértékelési rendszerét
A Tisza Párt két képviselője által kedden benyújtott törvényjavaslat hatályon kívül helyezné az értékelési rendszerről szóló belügyminisztériumi rendeletet is.
