Városlista
2025. július 9, szerda - Lukrécia

Hírek

2012. Március 20. 07:11, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress

A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót

A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót

Egy átfogó, a mobilfelhasználók szokásaira és főbb igényeire vonatkozó globális felmérés rámutatott, azok az előfizetők váltanak leggyakrabban szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat.

A több mint 16 ezer megkérdezett mobilfelhasználó közül 40 százalék bizonyult a fejlett szolgáltatások gyakori használójának, és ezeknek több mint fele váltott szolgáltatót az elmúlt években, 40 százalékuk pedig szolgáltatót készül váltani a következő 12 hónapban.

A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a szélessáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék vagy megtartsák-e mobilszolgáltatójukat.

Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.

A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülék-portfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.

A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedése következményeképpen a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 09. 07:13, szerda | Belföld

Nagy Bálint: újranyithat a Hévízi Tófürdő fürdőháza, készül a létesítmény hosszú távú fejlesztési koncepciója

A kormány 381 millió forint támogatást biztosít a Hévízi Tófürdő nemrég bezárt, tavi fürdőépületének rövidtávú helyreállítására

2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld

NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é

Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása

2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld

E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás

Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.

2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld

Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei

A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.