Városlista
2025. december 15, hétfő - Valér

Hírek

2013. Október 28. 05:10, hétfő | Helyi
Forrás: MTI

A mentőcsomag fejében vált meg a Pontiac márkától a GM

A mentőcsomag fejében vált meg a Pontiac márkától a GM

A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának.

A márka rajongói értetlenül álltak annak idején a General Motors döntése előtt, hogy miért számolta fel a Pontiacot, hiszen a modellcsalád számos nagyteljesítményű, a szakemberek szerint ígéretes jövő elé néző taggal büszkélkedhetett.

Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg. Blake Rong Twitter-üzenetben robbantotta be a szakmába a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: "Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz."

A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves "tévelygés" után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell kivételesen jó szakértői minősítéseket kapott és már útban volt az új "GTO" modell is.


A Pontiac minden modellje hátsókerék-hajtással rendelkezett, az új G6 modell pedig például ugyanarra a platformra épült volna, mint a Cadillac sikeres ATS modellje. Bob Lutz a GM egykori elnökhelyettesével folytatott beszélgetésben megtudta, hogy a kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. "Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz" - hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal kikötéssel, hogy "rendben, de minden másnak mennie kell".

A GMC-t, amit a kormány a Chevrolettel "gyakorlatilag megegyező" márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozícionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak a GM megmenteni a pallostól.

Annak ellenére is, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre pozícionált Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: "mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben"? Semennyit - hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát - idézi a Autoweek szerkesztője és a GM egykori alelnöke között vasárnap lezajlott beszélgetést a jalopnik.com hírportál.

Címkék: autóipar, GM, válság

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 12. 10:38, péntek | Helyi

Két generáció, egy szenvedély: A Mihalik-bajnokcsalád

Ismerjük meg Mihalik Mirát, a még csak tizenhét éves autóversenyzőt.

2025. December 15. 07:44, hétfő | Külföld

Sok embert agyonlőttek egy ausztráliai strandon egy zsidók elleni terrortámadásban

Ismeretlen fegyveresek lelőttek 11 embert, sokakat pedig megsebesítettek az ausztráliai Sydney Bondi Beach nevű híres tengerparti strandján vasárnap.

2025. December 15. 07:43, hétfő | Életmód

Folytatódik a borult, párás időjárás a jövő héten is

Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a héten is, de elsősorban a hét elején kisebb körzetekben felszakadozhat a felhőzet.

2025. December 15. 07:42, hétfő | Belföld

Orbán Viktor: a befagyasztott orosz devizatartalék lefoglalása és átadása Ukrajnának a háborúba való belépés közvetlen mozdulata

Ha nincs rezsivédelem Magyarországon, alacsonyabb életszínvonal kopogtat be az ajtón - mondta Orbán Viktor a Mandiner Hotel Lentulai című műsorában vasárnap.